Manager, Simulator Installations/Gestionnaire, Installations

Ville Montréal, QC, Canada
Adresse 6767 Chemin de la Côte-de-Liesse

Description du poste

• Schedule and manage the daily activities of the installation team, in coordination with the Director, Validation & Regulatory Affairs

• Ensure that project deadlines and installation requirements are met, and furnish weekly status reports to the Director, Validation & Regulatory Affairs

• Ensure that the resource levels are appropriate for the planned workload, with hiring and training responsibility

• Prepare periodic resource allocation, staffing and training plans for the review of the Director, Validation & Regulatory Affairs

• Assign tasks, delegate responsibilities and follow up on specific work within the Installation team

• Conduct annual reviews of team resources

• Address complaints and resolve problems within the team

• Develop and implement procedures, guidelines and policies to ensure a safe and productive working environment for the team

• Promote teamwork, continuously improve productivity, and ensure quality of product delivery

• Provide and coordinate remote support for the team members when they are at customer sites around the world

• Provide resources for customer support and production when requested (to resolve issues, provide training, validate technical documentation updates, etc.)

• Liaise with Customers to ensure that local regulations at Customer’s sites are understood and complied with

 

• Planifier et gérer au quotidien les activités de l’équipe d’installation, en coordination avec le Directeur de Validation et Règlementation

• S’assurer que les dates limites des projets sont respectées ainsi que les demandes d’installation, préparer des rapports hebdomadaires pour le Directeur de Validation et Règlementation

• S’assurer que le niveau de ressources est approprié pour la quantité de travail prévu, avec la responsabilité d’embauche et de formation

• Préparer des plans périodiques sur l’allocation des ressources, embauche et formation de personnel et les fournir au Directeur de Validation et Règlementation

• Attribuer les tâches et déléguer les responsabilités spécifiques dans l’équipe I&I

• Conduire l’évaluation annuelle des ressources de l’équipe

• Répondre aux plaintes et résoudre les problèmes dans l’équipe

• Développer et mettre en place des procédures, lignes directrices et politiques pour assurer un environnement sécuritaire et productif dans l’équipe.

• Promouvoir l’esprit d’équipe, la productivité continue et assurer la qualité de la livraison du produit

• Fournir support à distance à l’équipe quand les membres sont chez les clients autour du monde

• Fournir des ressources au service client et à la production, si demandées (pour résoudre des problèmes, offrir de la formation, valider l’actualisation de la documentation technique, etc.)

• Coordonner avec les clients pour s’assurer que les règlements locaux soient compris et respectés

Compétences

• Bachelor’s degree in mechanical, electrical, industrial engineering or related discipline with minimum 4 years of managemnent position; or Technical Degree on related discipline with minimum of 6 years of management position.

• Proven performance in a team environment with excellent interpersonal and communication skills.

• Customer service or customer acceptance experience.

• Thorough command of English (oral and written). Preferably a second language at conversational level.

• Must be autonomous, proactive, resourceful, methodical and structured.

• Must have excellent leadership skills and motivation.

• Ability to work with customers from different countries where devices are sold.

• Experience in the aircraft simulation industry or a related domain (asset).

 

Click on the following link to apply ;

http://bit.ly/2h9qR9l

 

• Baccalauréat en génie mécanique, électrique, industrielle ou dans une discipline connexe et au moins 4 ans d’expérience en gestion ou études collégiales dans une discipline connexe et au moins 6 ans d’expérience en gestion.

• Doit bien travailler dans un environnement d’équipe et avoir d’excellentes compétences interpersonneles et de communication.

• Experience de service à la clientèle.

• Connaissance approfondie de la langue anglaise (oral et écrit). De préférence, une deuxième langue au niveau de la conversation.

• Doit être autonome, proactif, débrouillard, méthodique et structuré.

• Doit être motivé et avoir d’ excellentes compétences en leadership.

• Capable a travailler avec les clients de differents pays ou les appareils sont vendus.

• L’expérience dans la simulation de vol ou un domaine similaire serait un atout.

 

Pour postuler, cliquez sur le lien suivant:

http://bit.ly/2h9qR9l

 

 

À propos de l'entreprise

Tru Simulation+Training Canada Inc.

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